https://www.youtube.com/watch?v=hh-P0PPolCI

Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017

Γιατί η ποίηση έχει (ή δεν έχει) νόημα (6): Διάλειμμα στην αναζήτηση νοήματος με ανάγνωση του ποιήματος «ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΟΥ ΤΟ ΜΟΥΝΙ ΜΟΥ ΤΟ ΑΙΜΑ ΜΟΥ»


Οι συνεργάτες του Crying Wolf (οι 2 λάτρεις της ποίησης, ο γάλλος οδηγός Ντενίζ Μαβρουά κι ο πολωνός ηλεκτρολόγος Γκιόργκι Κασιδερέφσι κι ο ορκισμένος εχθρός της ανώνυμος και άπατρις Μαέστρος) που ματαιοπονούν προσπαθώντας να ξεχορταριάσουν τα απέραντα χωράφια της παγκόσμιας ποίησης, διάλεξαν ένα ωραίο ποίημα της Μόργκαν Πάρκερ για ένα διάλειμμα σε μια οδύσσεια νοήματος.



Το ποίημα είναι από τη συλλογή της «Υπάρχουν πολύ πιο ωραία πράγματα από την Beyoncé». To πρότειναν στον Crying Wolf, επισημαίνοντας την πολλή καλή προσπάθεια της Μόργκαν Πάρκερ να συνδυάσει ανθρωπολογικές σπουδές και σπουδές δημιουργικής γραφής και να προσπαθήσει να γράψει πολλή καλή ποίηση "πουτάνας" με δειλές μεν, ενδιαφέρουσες δε ταξικές, πέραν των άλλων, επισημάνσεις. Ο Crying Wolf ενθουσιάστηκε κι εγώ είμαι υποχρεωμένος να τον ακούσω να μου το υπαγορεύει.


ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΟΥ ΤΟ ΜΟΥΝΙ ΜΟΥ ΤΟ ΑΙΜΑ ΜΟΥ - Μόργκαν Πάρκερ
(μτφρ. Ντ. Μαβρουά, Γκ. Κασιδερέφσκι και Μαέστρος)



Είμαι χαλαρή με τις παρακάτω φάσεις.

Παράτησα τα δώσμου δώσμου.

Είμαι μια Μαύρη στην Αμερική και βαδίζω μέσα σε ένα μπαρ.

Πίνω πολύ κρασί και φιλώ έναν μαύρο άνδρα στα γένια.

Κάνω ότι γουστάρω γιατί μπορεί να πεθάνω ανά πάσα στιγμή.

Δεν εννοώ ΖΜΜΦ (*), εννοώ με στοιχειώνουν.

Ξέρω ότι το μουνί μου είναι πράγματι ωραίο αφού έτσι μου λένε.

Λέω σε ένα φίλο μου ότι είμαι νταντέλα.

Πεινάω σαν λύκος.

Τόσο που θα μπορούσα να πηδηχτώ.

Τόσο πολύ από το είναι μου πεθαίνει.

Και το παρόν δεν διαφέρει.

Όλοι με όσους δούλεψα μοιάζουν.

Όλοι με όσου φιλήθηκα μοιάζουν.

Οι άνθρωποι, ανθρώπους και ζώα ταιριάζουν.

Όλοι νομίζουν πως θα πεθάνω.

Στο μουσείο μίλησα στο σχολικό γκρουπ για την Μαύρη Τέχνη.

Τους είπα τη λέξη σύγχρονη.

Φορούσα στη μύτη σκουλαρίκι και το είχα ξεχάσει.

‘Εχω έναν αδερφό επίσης μαύρο.

Είμαι κάπως μοντέρνα στα λάθη.

Με ρώτησαν για τη δουλεία. Και είπαν τον Μάρτιν Λούθερ Βασιλιά.

Στο σχολείο έμαθαν ότι οι μαύροι προέκυψαν.

Το παρόν δεν είναι διαφορετικό.

Κοιτάζω τα μαύρα πρόσωπά τους.

Δεν καταλαβαίνω ότι υπάρχουν.

Είμαι μια Μαύρη στην Αμερική και βαδίζω

μέσα σε ένα μπαρ, πίνω πολύ κρασί και φιλώ έναν λευκό άνδρα στα γένια.

Δεν υπάρχει κατηγορητήριο.

Θα μπορούσα να πεθάνω ανά πάσα στιγμή μέσα στη λύπη μου.

θέλω μόνο την περισσότερο ώρα να κάνω μόνο σεξ.

Θέλω μόνο να διαγραφεί το δάνειο του φοιτητή μου.

Θέλω μόνο να καταλάβω τον τραπεζικό λογαριασμό μου.

Τι έγιναν εκείνα τα πέντε δολάρια και το ένα σεντ.

Είμαι χαλαρή με τις παρακάτω φάσεις.

Με αυτό που συμβαίνει στον αδερφό μου.

Με το αν κάνω κάτι λάθος.

Το αίμα μου είναι τόσο καυτό και τώρα μουσκεύει.

Το ξέρω ότι το θέλουν.

Έκανα τα πάντα για παν ενδεχόμενο.

Δεν θέλω να χάσω τα χρήματα μου αλλά θα το παλέψω.

Είναι τόσο ηλίθιο να λες θα το παλέψω.

Τους αρέσει τόσο να είναι από πάνω.

Επαναδιοργανώνομαι.

Είμαι ένα δέντρο και μερικά φρούτα είναι καλά και μερικά φρούτα είναι κακά.

(*) ΖΜΜΦ: Ζεις Μόνο Μια Φορά, απ΄το YOLO: You Only Live Once

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου