https://www.youtube.com/watch?v=hh-P0PPolCI

Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2017

Λογοτεχνικός Δαρβινισμός (56): Ο Γέιτς και ο φασισμός (11): Το Όραμα (2): Μια Περίληψη σε 13 Βήματα


Ένα Όραμα (και μια περίληψη του)

1.Όλα τα πράγματα υπόκεινται σε ένα κύκλο αλλαγών, έναν διπολικό κύκλο αλλαγών που περνάει από μια κατάσταση αντικειμενικότητας σε μια κατάσταση υποκειμενικότητας για να επανέλθει στην κατάσταση αντικειμενικότητας. Όλο αυτό μπορεί να ιδωθεί με τη μορφή ταλάντωσης ή με τη μορφή ενός κυκλώματος γύρω από έναν τροχό, που διαιρεί την εμπειρία σε δυο μισά: της αντικειμενικότητας και της υποκειμενικότητας.

2.Με τον όρο αντικειμενικότητα εννοείται κάθε τι συλλογικό, ενοποιητικό, κάθε τι που ωθεί το άτομο να απορροφηθεί από κάτι μεγαλύτερο ή να προσροφηθεί σε κάτι μεγαλύτερο από το ίδιο: τη Φύση, την Κοινωνία, τον Θεό.

3.Με τον όρο υποκειμενικότητα εννοείται κάθε τι εξατομικευτικό, διαχωριστικό, πλουραλιστικό, κάθε τι που ωθεί το άτομο να διαφοροποιείται και να αυτοπροσδιορίζεται ως τέτοιο.

4.Μεταξύ των δυο πόλων υπάρχουν διάφορα επίπεδα που αναπαριστούν μεταβαλλόμενες αναλογίες αντικειμενικότητας και υποκειμενικότητας και κατευθύνσεις της κίνησης είτε προς τη μία είτε προς την άλλη κατάσταση. Η ανθρώπινη κατάσταση εντοπίζεται μεταξύ των πόλων αφού οι καταστάσεις απόλυτης αντικειμενικότητας και απόλυτης υποκειμενικότητας  είναι αφηρημένες και δύσκολα περιγράψιμες.

5.Το Σύστημα είναι απόλυτα ανθρωπιστικό και ανήθικο. Ασχολείται, σχεδόν αποκλειστικά, με την ανθρώπινη εμπειρία και κατάσταση. Τα θεία μέρη είναι περιθωριοποιημένα και σχετίζονται μόνο με το αντικειμενικό μισό. Το κέντρο του ενδιαφέροντος είναι η ατομική ψυχή αλλά σε όρους, πιο πολύ, γήινους και χειροπιαστούς και πάντα με τη διαμεσολάβηση της μετενσάρκωσης που είναι και η βάση του συστήματος. Το πνευματικό στοιχείο ανήκει στο χώρο της μετά-θάνατο ζωής.

6.Η ανθρώπινη ζωή είναι εγγενώς υποκειμενική, ενώ η μετά-θάνατον ζωή εγγενώς αντικειμενική. Οι ψυχές ζουν μια σειρά αντικειμενικών ζωών, στη συνέχεια μια σειρά υποκειμενικών ζωών, μετά πάλι αντικειμενικών και πάει λέγοντας.

7.Ο Στόχος είναι η ολοκλήρωση της εμπειρίας εντός του Συστήματος και η μοίρα της επικείμενης ζωής καθορίζεται περισσότερο από το βαθμό αυτής της ολοκλήρωσης εντός μιας δοσμένης μετενσάρκωσης και της μετα-θάνατον ζωής που την ακολουθεί, και λιγότερο από καλές ή κακές πράξεις.

8.Η σειρά των μετενσαρκώσεων είναι αμετάβλητη ενώ η φύση των επικείμενων μετενσαρκώσεων μεταβάλλεται βαθμιαία. Λόγω μη ολοκλήρωσης της εμπειρίας και μη πλήρους κατανόησης της ουσιαστικής ζωής, μπορεί να υπάρξουν κάποιες επαναλήψεις ή/και μικρές ασυνέχειες

9.Σε μια συγκεκριμένη μετενσάρκωση, η ολοκλήρωση ή μη της ζωής καθορίζεται από το αν αυτή βρεθεί στον αντικειμενικό ή τον υποκειμενικό πόλο του κύκλου. Στην περίπτωση που βρεθεί στον αντικειμενικό πόλο, ο σκοπός της είναι να αναγνωρίσει την πραγματικότητα και να συμμορφωθεί με τον εξωτερικό κόσμο. Αν βρεθεί στον υποκειμενικό πόλο, ο σκοπός της είναι να συντηρήσει το εσώτερο όνειρο με κάθε κόστος και ανεξάρτητα από τις όποιες εξωτερικές πιέσεις.

10.Η ανθρωπότητα πρέπει να περάσει από τις ίδιες Φάσεις. Αν βιώνεις μια αντικειμενική μετενσάρκωση, παλιότερα βίωνες και στο μέλλον θα ξαναβιώσεις μια υποκειμενική μετενσάρκωση. Και ξανά απ’ την αρχή. Επομένως, το ίδιο σημαντική με την αυτοέκφραση του ατόμου είναι και η ανεκτικότητα/επιτρεπτικότητα απέναντι στο άλλο άτομο να εκφραστεί κι αυτό. Η επιβολή της δικιάς σου άποψης στους άλλους είναι τυρρανία κι η επιβολή αξιών (δικών σου αξιών ή αξιών προηγούμενων ζωών) θα οδηγήσει σε αποτυχία: αν οι αντικειμενικές αρχές θεμελιώνονται σε υποκειμενικές ζωές, δεν μπορεί να ζήσει κανείς μια ικανοποιητική ζωή. Και το ίδιο ισχύει αν υποκειμενικές ζωές, δεν θεμελιώνονται σε αντικειμενικές αρχές.

11. Ο ρόλος της μετα-θάνατον ζωής είναι να οδηγήσει σε μια βαθύτερη κατανόηση των προηγούμενων μετενσαρκώσεων, να απορροφήσει τη βιωμένη εμπειρία και να τη φέρει σε επίπεδο πνευματικό και στη συνέχεια να προετοιμάσει το άτομο για την επόμενη ζωή.

12. Τόσο ο κόσμος όσο κι η ατομική ψυχή προχωρούν μέσα από κύκλους. Κάθε χρονική στιγμή, υπάρχουν διαφορετικής περιμέτρου κύκλοι σε λειτουργία.

13. Η παρούσα κατάσταση του κόσμου είναι αντικειμενική. Επομένως, η υποκειμενικότητα είναι περιθωριοποιημένη. Ωστόσο σύντομα θα γίνει μια αναστροφή και ένας από τους βασικούς κύκλους θα μετακινηθεί προς την κατάσταση της υποκειμενικότητας. Αυτό θα επιτρέψει την υποκειμενικότητα να ανακτήσει ένα μέρος της σημασίας της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου